FINALLY.... GROEEEEN - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu FINALLY.... GROEEEEN - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu

FINALLY.... GROEEEEN

Door: Willemijn Lobbes

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

23 Januari 2016 | Indonesië, Bandung

Hi,

Mijn laatste dag in het hostel in Jakarta heb ik heeeeeul relaxt gedaan, ben samen met Merle naar het treinstation Gambir gegaan om tickets voor Bandung te halen en we hebben een film gekeken in de "bioscoop" van het hostel. Heerlijk dus! Verder hebben we wat dingen opgezocht die we wilde gaan doen in Bandung.
Omdat Merle al 3,5 maand aan het reizen is, wilde ze wat anders eten dan rijst. Dus besloten we om naar een supermarkt te lopen en wat pasta te gaan maken. (Ik vond hier ook speculaasjes dus m'n dag was helemaal goed!). Ondanks ze de helft van de ingredienten niet hadden, smaakte de pasta erg goed! Wat Jack ook vond, die schoof iets later ook aan. Bleek dat hij namelijk ook naar Banung zou gaan en toevallig ook het zelfde hostel had geboekt, gezellig!
De treinreis naar Bandung was ontzettend mooi, eindelijk na al de chaos en drukte van de stad een groene omgeving. En hoe! Was een erg mooie ervaring, ook was de trein erg goedkoop en ontzettend fijn. We hadden goede stoelen en zelfs een airco. Moesten 3 uur reizen, dus dat de airco was echt nodig.
Het hostel ligt niet ver van het treinstation Bandung, wat ook een erge meevaller was. Alhoewel het wel wat koeler hier is dan in Jakarta, met een backpack op je rug is het nog steeds super heet en zweet je je kapot! We kwamen ongveer 14u aan in Bandung dus we konden niet heel veel meer doen dan de stad wat verkennen en eten, wat we dus ook gedaan hebben. Heerlijk gegeten op straat! Terug in het hostel hadden we besloten om de volgende dag naar de zonsopgang te kijken bij een uitkijkpunt. Je kon hier helemaal over het regenwoud en de stad kijken, ontzettend gave ervaring. Jammer genoeg was het wel erg bewolkt, dus een echte zonsopgang hebben we niet gezien. Moesten wel om 4.15 met de taxi weg, want het was een uur rijden... vroeeeeeg.
Na de zonsopgang hebben we ergens in de buurt gegeten en besloten we terplekken om een beetje het regenwoud in te lopen. Er was wel een National Park hier waar we sowieso heen wilde, maar we besloten om een wat toeristische route te nemen. Dus, met als gevolg een ontzettend mooi, glibberig, steil, smal, rotsachtig en nat pad. Ik moest natuurlijk weer als een malle ergens uitglijden, dus knie erg bezeerd, maar valt allemaal erg mee. Het was ZO ONTZETTEND GAAF, echt wauw. Hoe rustig en kalm het daar is, heerlijk. Je hoort alleen wat volgens fluiten, ziet af en toe een aap in de bomen klauteren en hoort overal water stromen. Ook hebben we een hele gave waterval gezien! We hebben echt heel veel gelopen, maar het was het zeker waard.
Omdat het zo'n vermoeiende ochtend was hebben we eigenlijk de rest van de middag lekker nog wat geslapen, film gekeken of gewoon wat in bed gelegen. Nu zijn we allemaal weer een beetje ontwaakt (15.30) en lopen we zo naar de markt iets verder op voor wat eten.
Morgen: naar een heel bijzondere plek met zwavelmeren....ben benieuwd!
Fijn weekend allemaaaaal.

X

• 24 Januari 2016 - 11:29

Evelien:

Ook leuk dat je dat kaartje rechtsboven ziet. Hoef ik geen landkaart te scoren bij de kringloop. Ha! Ik kan Yogjakarta niet vinden?:xxx