Regen en nog eens regen - Reisverslag uit Samakdui, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu Regen en nog eens regen - Reisverslag uit Samakdui, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu

Regen en nog eens regen

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

13 Februari 2016 | Indonesië, Samakdui

Heeee haaaalloo,
Nou ik ga maar weer eens een blog schrijven vanuit het regenachtige Indonesië..
Het laatste wat ik jullie vertelde was dat we de volgende dag met de boot naar de Gilis zouden gaan. Dit is allemaal super goed verlopen. Was wel eventjes rijden naar de haven (zo'n twee uur) en met de fastboot maar 40 min, dus prima te doen! Op de boot zaten ook twee andere Nederlandse meisjes; Maike en Sophie. Ook moest ik hier afscheid nemen van Sarah, omdat zij niet naar de Gilis ging, maar meteen naar Lombok.
Gili Trawangan is echt een super leuk eilandje, je hebt nog twee andere Gilis: Gili Meno en Gili Air. Maar Gili T. is de drukbezochte van de drie. Op het eiland zijn motors/scooters en ook honden verboden, wat wel grappig is. Het vervoersmiddel is dus de fiets (lekker Hollands), een paard met een karretje d'r achter of gewoon te voet natuurlijk. Je hebt namelijk binnen een ruim uurtje het hele eiland rondgelopen. Ik kwam eigenlijk op de Gilis om even lekker te relaxen en aan het strand te liggen... Maaaar helaaaas! Vanaf het moment dat ik arriveerde eigenlijk alleen maar regen gehad. Wat wel echt super leuk was aan dit eiland, was dat er 's avonds een ontzettend grote foodmarket was in het midden van de hoofdstraat. Rond een uurtje of 16/17u gingen ze alles opbouwen. De vers gevangen vissen van die dag uitgestald die je kan kiezen voor op de grill, het zelfgemaakte eten van die dag bij iedere tentje weer wat anders, de geuren en kleuren overal, de kleine gammele tafeltjes met plastic stoeltjes en natuurlijk de "gebak kraam" niet te vergeten (dit was zó lekker, een hemel. Alle gebakjes, donuts, cakes...). Wat ontzettend fijn was dit! Heb dit zo gemist na Java, het eten op straat overal!
Twee andere meisjes die ook in m'n hostel op Gili zaten, zouden twee dagen later naar Lombok gaan, Helen en Elena. Ik zou eigenlijk alle Gilis afgaan, dus langer blijven, maar het weer was verschrikkelijk! Dus heb ik met hun de boot mee naar Lombok genomen.
De zee was heel erg ruig, we namen ook de "public boat" en het was (natuurlijk) aan het regenen. Dus we hadden een lekkere wilde, natte oversteek!
In Kuta namen we met twee andere gasten een taxi naar Kuta Lombok, omdat het delen van een taxi veel goedkoper is natuurlijk! Mat en Tim uit Canada. We hadden echt een ontzettend leuke taxi-chauffeur. Bracht ons naar een fruitkraam, waar we fruit aten. Ook kocht hij wat voor z'n zoontje van 10 maanden (een peer) die we ook zijn gaan afgeven. Hoe schattig was dat kindje! Een hele aardig familie. Later zijn we ook even bij een "Sasak village" gestopt, waar een een rondleiding kregen van een local. Ontzettend bijzonder om te zien, leven daar met 700 man allemaal in kleine rieten huisjes. Ook is het zo dat als ze willen trouwen met een vrouw van een ander Sasak dorp, er dan door de man een bepaalde hoeveelheid buffels moet geven voor de vrouw.. Lijkt op kamelen onderhandelen in Afrika. Haha!
In het dorpje weven ze allemaal sarongs, maken ze kleren, armbandjes (aan een spinnenwiel) van katoen. Prachtig om te zien! En wat een werk.
Nou, aangekomen in Kuta hadden we weer regen. We zijn hier nu voor drie nachten en hebben eigenlijk maar een "goede" dag gehad. Dit was gisteren. We hebben toen scooters gehuurd en zijn wat rond gaan rijden in de bergen en naar een heel groot strand. Lombok is echt fantastisch mooi! Helaas heb ik besloten om door het slechte weer mijn reis door Indonesië eerder te beëindigen. Je kan namelijk door de hoeveelheid regen dat valt eigenlijk niks doen op een dagen bent eigenlijk aan et wachten voor dat ene beetje zon om wat te gaan doen. Tijd uitzitten dus. Ook zijn veel tours en hikes hier niet mogelijk, omdat het nu dus regenseizoen is. Zo kan ik niet Mount Rinjani beklimmen (wat ik graag wilde doen!) en ook niet de Tour naar de Komodo eilanden doen samen met Flores, Sumbawa etc. omdat de zee gewoon te sterk is. Dus ik zit een beetje vast! En dat terwijl ik hier eigenlijk nog drie weken zou moeten zitten. Dus plannen zijn gewijzigd: morgen ga ik samen met Helen en Nina (ander meisje uit Duitsland dat in het hostel hier in Lombok zit) naar Tetebatu (klein dorpje onder het national park van de Rinjani) hier willen we wat watervallen zien en ook schijnt er een monkey forest te zijn. En natuurlijk ligt het midden in het eiland en midden in de natuur. Hier zullen we twee nachten zijn en daarna doorreizen naar Sinaru. Dit is een klein stadje bóven het national park Rinjani. Hier zullen we ook wat hikes doen denk ik en twee nachten verblijven. Hopelijk wordt het weer voor deze paar dagen nog goed, anders valt dit ook in het water... Aaargh.
Hierna ga ik samen met Helen terug naar Bali, omdat ik een nieuwe vlucht heb geboekt voor 20 feb. Dus m'n plannen voor Maleisië zijn 2 weken vooruit geplaatst. Hooooop dat t daar beter is!!!!

Daaaaaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 9058

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 15 Mei 2016

Indonesië

Landen bezocht: