Lovina - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu

Lovina

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

08 Februari 2016 | Indonesië, Kalibukbuk

Onze dag gister was niet echt heel bijzonder, we zijn van Ubud naar Lovina gereisd. Lovina ligt in het noorden van Bali. We begonnen de dag met een lekker zonnetje, maar helaas sloeg het weer in de middaguren weer om en hebben we tot eind van de middag/begin avond weer lekkere tropische regenbuien gehad (en geloof me die zijn hard!). We hebben deze dag dan ook niet heel veel gedaan, ik was ook nog niet beter, dus Sarah is gaan hardlopen en ik ben even wat gaan slapen. Nadat ik wat had geslapen en gedoucht (helaas... Koud weer) voelde ik me al stukken beter! Dus hebben we beneden in het hotel een dolfijnen tocht geboekt voor die ochtend daarna, om 5.30. Daarna zijn we wat gaan eten aan het strand hier, met een prachtige zonsondergang en live muziek!
Het strand hier is heel gaaf, namelijk donkergrijs/zwart zand, dit komt door de vulkanen hier. Ook is het noorden van Bali prachtig, zoveel groen! Zoveel beter dan het zuiden, zoveel minder toeristisch!
Vandaag hebben we een ontzettend leuke dag gehad. We werden om 5.30 opgehaald door een man bij het hostel. Alleen was ons verteld dat we om 6u werden opgehaald... Dus we lagen nog te slapen.. Maar dat was niet zo erg. We spraken over 10 min af op het strand bij zijn bootje. We dachten dat we wel een van de enige zouden zijn omdat het het laagseizoen is, hadden we goed fout! Er waren echt zoveel bootjes op het water, dat je bijna zou zeggen dat het al die dolfijnen zou afschrikken.. Maar we hebben ze gezien hoor!! En dan daar ook nog een werkelijkwaar prachtige zonsopgang, wauw! Ik heb m'n fotocamera weer volgezet met lucht- en dolfijnenfoto's.
Terug in het hotel kregen we nog een ontbijtje, pannenkoek met banaan. Omdat de zon nog zo lekker scheen vonden we het leuk om met de scooter naar een warm water bron te gaan en watervallen. Dus hebben we bij het hotel zelf een scooter gehuurd en zijn we op pad gegaan. We namen een beetje de kleine weggetjes waardoor we heel lang door alleen maar natuur reden en kleine dorpjes van enkel een paar bamboe huisjes. Zo mooi! Echt, als je ooit naar Bali wilt gaan.. GA NAAR HET NOORDEN!
De heet waterbronnen waren echt super chill, midden ergens in het "bos" op een berg voor nog geen 50 cent. Heerlijk warm water en een lekker zonnetje.
Na een tijdje besloten we om naar de watervallen te rijden, ook hier kozen we wederom een wat avontuurlijker weggetje. In het begin was dit prachtig! De ongerepte natuur, de uitzichten over het hele dal tot aan de zee toe, de kleine huisjes, de dieren en het eten/fruit overal. Sprakeloos. Maaaaar... Toen begon het te regenen, eerst niet zo hard, werden de wegen wat minder begaanbaar, gingen we nog verder omhoog en begon het uiteindelijk heel hard te regenen. Ook kregen we nog een (erg agressieve) hond achter ons aan die volgens mij toeristen niet zo leuk vond, dus ik vreesde voor m'n benen terwijl ik achterop zat. Maar die hebben we gelukkig af kunnen schudden. Alleen zijn we ook met de scooter gevallen, niet ernstig, niks kapot of ernstig bezeerd, maar dit was toch wel het punt dat we om MOESTEN keren. Wat we beiden erg jammer vonden, maar het kon echt niet anders.
Op onze weg terug hebben we echt door een enorme tropische bui gereden, dat was best grappig om een keer mee te maken. Maar ook is de helft van je dag dus weer weg..
We hadden zo'n erge honger op een gegeven moment dat we wel naar buiten moesten om te eten. De straat was net een rivier, dus ik wist dat m'n slippers toch niet gingen helpen en ik daar op uit zou glijden. Dus... Blote voeten dan maar.. Haha voelde me bijna een echte Aziaat die ook alleen maar op blote voeten lopen. Heeeerlijk (VEEL EN GOEDKOOP) gegeten!!!
Daarna moesten we op pad voor morgen, ik wil namelijk naar de Gili-Islands en Sarah naar Mataram (Lombok). We gingen naar het kantoor waarbij we ook de bus hadden geboekt naar Lovina, die was ideaal en ook goedkoop. Dus prima! Achteraf kwamen we er achter dat de man die mij de tour verkocht een man van buiten was, niet van Peraman (ofzoiets). Gelukkig heb ik "alleen" een deposit betaalt van 100.000 IDR, maar toch.. Opgelicht.. Pffft. Dus, hier (hotel) maar een tochtje geboekt naar de Gili's.. Niet leuk einde van de dag!
Nu zijn we een beetje aan het chillen, straks ergens wat eten. Vanavond weer vroeg naar bed, want om 5.30 gaan we met de auto naar de haven en dan met de fastboat naar de Gili's!
Tot op Gili T!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9057

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 15 Mei 2016

Indonesië

Landen bezocht: