Chaos in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu Chaos in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu

Chaos in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

11 Maart 2016 | Singapore, Singapore

He hallo daar ben ik weer,
Dit keer schrijf ik m'n blog maar eens in de bus, toch 7u de tijd dus kan gemakkelijk!
De avond voordat we naar Singapore zouden gaan hebben Chantal, Lize (ander Nederlands meisje in het hostel) en ik International Woman's Day nog even goed gevierd in het vertrouwde Rock Bottom. Het was alweer een tijdje geleden dat ik hier was geweest, maar de eigenaar en het barpersoneel kende me nog hoor. Nou wat een avond was dit toch jongens, ik kan het niet allemaal uitleggen want dan is het toch niet zo grappig als het lijkt, maar wat heb ik gelachen. Bijna in m'n broek geplast. Maar als we Gin Tonic hebben en lekkere frieten, is de avond sowieso al geslaagd. Gelukkig duurde de avond niet tot zo laat, je kunt hier namelijk om 20u al goed uitgaan, scheelt weer dat je dan ook vroeg thuis bent. Haha! Voordat we uitgingen hadden we namelijk (lekker heel cheap) super goede sushi gegeten (en veeeul), dus vandaar dat we ook vroeg in de kroeg stonden we gingen namelijk gelijk door. Toen we terug waren in het hostel hebben Chantal en ik ook nog echt even geweeeldige gesprekken gehad (IK GEEF NUL CHANTAL ALS JE DIT LEEST ;-)). Jeetje man o man wat een avond. Heerlijk om ook gewoon soms in het Nederlands over iemand te praten in de kamer zonder dat diegene het door heeft, omdat hij/zij geen Nederlands spreekt. Daarna zijn we lekker gaan slapen, de volgende dag zouden we naar Singapore gaan!!
Dus Chantal en ik zijn de afgelopen twee dagen in Singapore geweest, wat ontzettend hilarisch was dit zeg. Ik zal eens even in het kort vertellen hoe ons verblijf in Singapore was.
Na een busrit van ongeveer 6/7 uur met natuurlijk ook een grensovergang kwamen we aan in Singapore. De grensovergang was wel grappig, voor het eerst een keertje "lopen" ofja met de bus dan. Maar je moet lopend de grens over.
We werden gedropt ergens bij een shoppingmall in Singapore, maar dit bleek niet heel ver van ons hostel af te liggen. Dus gingen we in de rij staan voor de taxi, want hier heel gebruikelijk is. Super praktisch! Maar omdat dit ook de busstop was van de grote reisbussen waarmee wij ook deze kant op waren gekomen, stopte er amper taxi's hier. Dus deden we het maar op de oude vertrouwde manier: aan de weg gaan staan en gewoon een taxi aanhouden. Binnen no-time hadden er een, super fijn.
Het hostel oogde in eerste instantie een beetje apart, ook de slaapzaal was enorm en stonk als een malle. We kregen een heel verhaal in Maleisisch-Engels te horen waar we maar de helft van hadden meegekregen omdat we vergingen van de honger en doodop waren. Dus wij snel onze spullen gedumpt en meteen gezocht naar een ATM en iets om te eten. Omdat we al de hele dag (ja serieus echt de hele dag) aan het dromen en fantaseren zijn over al het eten in Nederland wat we miste hadden we echt totaal geen zin in wéér rijst of noodles. Dus werden het friet en een hamburger (toch echt tienduizend keer minder lekker dan in Europa hoor zoals al het westerse eten). Daarna meteen door naar bed met als plan de volgende dag fietsen te huren en Singapore een beetje te verkennen (lees: plan...).
Nou de volgende dag was echt de meest chaotische en historische dag die we hebben gehad. Echt we voelde ons echt een stel domme toeristen, het begon allemaal met de fietsen...
In het hostel kom je fietsen huren voor 15SPD voor een hele dag, maar dit waren soort van race/mountainbike fietsen die echt niet chill waren. Dus wij dachten nou we lopen wel naar de zee daar hebben ze ook heel veel fietsverhuren zitten. Op zich was dit nog niet eens een hele slechte gedachte, maar natuurlijk waren ze knetter duur omdat het daar kei toeristisch is, waren het natuurlijk dezelfde fietsen als in het hostel en kon je ze niet eens een hele dag huren. Maar we hadden er dik veertig minuten over gelopen, dus we hadden ook niet echt veel zin om helemaal weer terug te gaan naar het hostel in de brandende zon om vervolgens weer terug te fietsen. Dus bedachten we om bij de Burger King daar even via de WiFi op mijn mobiel een Uber Taxi te bestellen voor terug te gaan naar het hostel. Bleek dus dat ik mijn mobiel had laten liggen in het hostel aan de lader... Nou dit begint al lekker. Geen andere optie, we moesten weer terug lopen. Onderweg hadden we wel een super lekker broodje gegeten! Terug in het hostel (niet eens meer bezweet maar gewoon doorweekt en kapot moe) was het inmiddels ook al weer twee uur. We hadden dus besloten om even twee uurtjes wat te relaxen en daarna wat te gaan eten bij de foodcourt (moesten hier dichtbij toch nog bustickets kopen) en dan de bus te nemen naar Marina Bay. Hier zou namelijk 's avonds een super leuke licht/fontein show zijn waar iedereen ons over vertelde. Nou wat een top plan! (Lees wéér: plan...).
Eten was echt helemaal top, super lekker noodles gegeten! Daarna moesten we dus de bus hebben, nadat we ook even tickets hadden gehaald voor de bus naar KL terug morgen. Even kort gezegd:
We hadden een verkeerde bus (verzwikte ook hier nog eens m'n enkel omdat ik viel), vervolgens een goede bus om bij de verkeerde kant van het water uit te komen (wisten we toen dus nog niet) om de verkeerde lichtshow te zien (d'r was één laserlampje), serieus... Zoveel kan d'r fout gaan op één dag ja. Echt wat voelde we ons ontzettend erge kneuzen zeg toen de taxi chauffeur ons op de terugweg naar het hostel (wilde niet weer een verkeerde bus riskeren) dat we helemaal aan de andere kant stonden en we de prachtige lichtshow bij DE Bomen van Singapore hebben gemist in de avond.... We moeten dus ooit terug. We vonden het uiteindelijk ontzettend grappig allemaal, maar waren ook blij dat er eindelijk een eind was gekomen aan deze dag.
De volgende dag (vandaag dus) hebben we dus uiteindelijk gewoon de fietsen gehuurd bij het hostel zelf (wat waren dit een ontzettende rot fietsen..) en zijn we naar Marina Gardens By The Bay gefietst om tóch alsnóg echt DE Bomen van Singapore te zien (Google maar als je wilt weten wat het is; Singapore Gardens By The Bay, Super Trees) en het was inderdaad wel echt prachtig. Het park zelf (wat echt super groot is) en ook de bomen waar je ook helemaal omhoog kon en tussendoor kon lopen. Ondanks de fietsen was het een super leuk dagje sightseeing dus. Daarna hebben we naast ons hostel een ontzettend lekker broodje gegeten en nu zitten we weer terug in de bus naar KL. Ik vond Singapore echt een super mooie en leuke stad wat ik ervan gezien heb, de mensen super aardig, echt een suuuuper schone stad en een gezellige sfeer hangt er. Het is in veel opzichten een beetje te vergelijken met Kuala Lumpur.
Dit weekend is er in Kuala Lumpur een luchtballonnen festival, waar we morgen heen gaan. Het is gratis en net buiten de stad, dus nadat Chantal klaar is met werken in het hostel daar samen met haar en denk ook Lize naar toe. Leuk!!

Fijne dag daar in de kou, ik ga lekker slapen in de bus en straks dit posten als ik WiFi heb.

Daaaaag xxx

• 15 Maart 2016 - 18:16

Evelien:

Heeeeej lief sukkeltje van me! Haha, goed verhaal. Leuk om te lezen en jaaaa...je moet dus terugkomen. Goed plan toch...