Tetebatu en Senaru - Reisverslag uit Tumpangsari, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu Tetebatu en Senaru - Reisverslag uit Tumpangsari, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu

Tetebatu en Senaru

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

17 Februari 2016 | Indonesië, Tumpangsari

Hello guuuuuys,
Aangezien ik weer eens een (redelijke) WiFi heb gevonden, zal ik maar eens een update geven over de afgelopen dagen.
Zondag ben ik dus met Helen en Nina naar Tetebatu vertrokken, Elena bleef nog achter omdat ze wilde surfen. We vroegen of de zelfde chauffeur ons weer wilde brengen (die ons ook van Bangsal naar Kuta Lombok had gebracht), helaas kon hij zelf niet, maar had natuurlijk al iemand gevonden voor deze klus.
Ik denk dat we ongeveer twee uurtjes onderweg waren naar het groene, met rijstvelden overgoten naast de Rinjani gelegen stadje Tetebatu. Er was een straatje met allemaal hostels/homestays, na een even rondgevraagd te hebben vonden we een erg leuke. Geen idee wat de naam was, was nogal moeilijk. Maar de eigenaar was super aardig, Indonesische man en een vrouw uit Duitsland (maar die daar ook woont) ook hun dochter was er nu, Lizzy. Heel aardig meisje van 17!
Tetebatu was echt prachtig!!! Ook hadden we eeeeeindelijk de zon weer terug, wat heerlijk was. Oké op het eind van de middag even een flinke bui, maar daarna weer een prachtige zonsondergang. Hebben watervallen bezocht daar, scooters gehuurd (ik ook voor het eerst gereden omdat ik het steeds niet durfde. Maar wilde het toch echt een keer doen. Dus eerste keer scooter én ook nog eens links, dus dat was wennen! Maar raakte je super snel gewend aan!), wilde naar het monkey forest maar dit konden we niet vinden helaas en hebben gewoon heerlijk een beetje rondgereden in het ondergaand zonnetje.
Helaas ben ik in Tetebatu ook even flink ziek geworden, wat door duurde tot Senaru. Flink wat koorts en overgeven, maar gelukkig na een paar dagen water drinken, rijst eten en slapen was dit over. Maar moest dus wel ziek naar Senaru, maar dit was verder niet echt een probleem.
Omdat Tetebatu precies onder het National Park Rinjani ligt en Senaru precies boem het park, reden we onderweg er recht doorheen. GAAF! Overal apen op de weg, kei harde regen, dan weer ontzettend dichte mist, tegenliggers die je niet zag aankomen en heeel veel gaten in de weg of gewoon stukken weg die weg waren. Hele belevenis!
Senaru is ook wel leuk, hier zitten we nu. Prachtig uitzicht vanaf het hostel over de vallei voor de Rinjani met rijstvelden en op de achtergrond de Rinjani zelf. Maar eigenlijk is dit een dorpje om de Rinjanj te gaan beklimmen en daarna verder te trekken dus heel veel is hier niet te doen. Nina is wel met een tocht meegegaan die een stukje op de Rinjanj gaat, ik wilde dit absoluut niet doen omdat het nu illegaal is (met regenseizoen gaan de normale namelijk niet). Maar goed dat is haar keus natuurlijk.
Ik was gister nog best ziek, dus ik heb alleen maar geslapen. Nina en Helen hebben toen wat rondgelopen hier. Nina is vanochtend vroeg vertrokken naar de Rinjani. Ik voelde me vanochtend weer stukken beter, dus kon weer eens wat ontbijten. Natuurlijk weer een bananen pannenkoek hier, wat in Java altijd rijst was.
Dus vandaag op trekking gegaan, in het National Park Rinjani. Opzoek naar watervallen! De tocht was best pittig, maar ontzettend gaaf. Wauw! Wat een natuur hier. Ik liep echt op m'n reserve energie omdat ik al twee dagen amper niks gegeten had, alleen soms wat witte rijst. Dus op het einde kon ik amper nog op m'n benen staan. Zoveel trappen op en af gelopen, midden in de hete zon, dan weer stromende regen (op het eind want ja eind van de middag natuurlijk regen..), over en door rotswanden heen, rivieren oversteken, uitglijden en weer opstaan.. Al met al geweldig. Wat hou ik er toch van om een flinke hike te lopen. Maar was ook wel blij toen ik er eindelijk was en wat kon eten voordat ik flauwviel.. Haha.
Morgen gaan we (Helen en ik want Nina doet nog Rinjani) weer terug naar Bali, want vanaf daar is m'n nieuwe vlucht die ik laatst geboekt had. Nog even een dagje naar Ulu Watu, voor de tempel omdat ik die nog niet had gezien en Helen die graag wilt zien ook. En dan de 20ste vliegen naar Kuala Lumpur. Spannend!!! Nieuw land, nieuw avontuur. Waarschijnlijk ontmoet ik Sarah daar weer, omdat die daar de 19e naar toe vliegt.. Weer heel toevallig!

Latersssss xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 9049

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 15 Mei 2016

Indonesië

Landen bezocht: