inhaalslag - Reisverslag uit Pekambingan, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu inhaalslag - Reisverslag uit Pekambingan, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu

inhaalslag

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

31 Januari 2016 | Indonesië, Pekambingan

(Argh ik had net een hele blog geschreven is hij opeens weg.. Dus begin maar opnieuw)
Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb, dus ga ik even snel een inhaalslag maken van de afgelopen dagen hier.
De dag nadat we naar de tempels waren geweest, hadden we met een aantal andere meiden een auto gehuurd. We waren een lekker internationale groep: Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Australië. Met z'n zessen was een auto huren namelijk erg goed te doen, helemaal niet zo duur.
We begonnen 's ochtends vroeg om 7.45 denk ik, onze eerste stop was de Goa Pindul (Pindul grot). Hier kan je van alles doen, we besloten om met een band/donut door de grotten te gaan (Cave tubing) en te zwemmen. Dit was echt ontzettend leuk, we hadden een grappige man die een tour gaf. Natuurlijk ook even een foto maken in de waterval! Op het eind werden we meteen jeep/busje teruggebracht naar het beginpunt.
Vanaf daar gingen we naar onze tweede stop, een waterval. We hebben eerst heerlijk gegeten boven bij de waterval. Het had ook een prachtig uitzicht op de vallei het meer. Omdat ik niet zoveel zin had in rijst (eet ik elke ochtend en middag bijna) nam ik een noodlesoep, super goed! Daarna zijn we af gaan dalen naar beneden. De waterval zelf viel eigenlijk wel een beetje tegen (zeker na het zien van onze eerste waterval daar midden in het regenwoud), maar we hadden heel veel lol en het was heel gezellig. Ik ging zelf niet meer door de waterval heen, omdat ik soms nog steeds wat last van m'n knie heb en het was daar ontzettend glibberig!! Haha. Wel heb ik hele mooie foto's kunnen maken ondertussen. Zelf werd ik ook heel erg veel gefotografeerd door een vrouw naast mij. In het begin was het oké, maar nadat ik op een heel aardige manier vroeg of ze wilde stoppen want het niet zo fijn vond en doorging werd ik boos. Toen stopte ze nog steeds niet, dus ben ik weggelopen. Soms kan ik hier heel moe van worden, want ze luisteren toch niet en blijven onbeschoft foto's maken. Maarach.
De derde stop was het strand. Terwijl we onderweg waren begon het echt kei hard te regenen. Dus, dat vond onze chauffeur wel grappig. Omdat het hier natuurlijk regenseizoen is, heb je 's ochtends heel mooi weer, veel zon en is het heel warm. Maar dan krijg je ergens in de middag helemaal uit het niets een ontzettend grote plensbui en dan is het daarna weer goed weer. Dus toen we arriveerde was de regen weg, dus konden nog even wat liggen op het strand. Het water was heeerlijk!
Omdat Merle en ik die avond naar Malang vertrokken wilden we niet te laat terug bij het hostel zijn. Dus zijn we onderweg nog wel even gestopt bij een prachtig uitzicht, bij het restaurantje hebben we even wat gedronken en gebakken bananen gegeten. Want het uitzicht over heel Yogyakarta en het dal was zo fantastisch!
We vonden het ontzettend jammer om deze stad te verlaten, wat een prachtige bruisende stad is dit. Zoveel te doen en te zien. Ik wil hier zeker later terug komen om langer hier te blijven!! Ook het hostel was zo goed, de mensen zo aardig! Super ervaring. (Laura's Backpackers)
We namen een nachttrein naar Malang, we zouden ongeveer 4.30/5.00 arriveren. Dit keer een (NEDERLANDS) guesthouse! Wat een ontbijt: brood met 5 soorten jam, hagelslag, pindakaas, boter etc. Wauw! Malang zelf is niet echt een grote stad, maar we kwamen hier ook eigenlijk omdat je vanaf hier de Bromo kunt beklimmen/zien. We hebben die eerste middag dus ook niet zoveel gedaan, rondgelopen, wat kaarten gekocht, gegeten en nog wat bijgeslapen.
Die nacht zouden we namelijk door een jeep opgehaald worden en naar de Bromo gaan. Ons werd verteld dat we om 24.00 werden opgehaald, maar dat werd dus 01.00. D'r was iets mis met de moto vertelde het meisje ons die met ons naar de Bromo ging. (Soort gids). En dat hebben we gemerkt.. Onderweg is de motor nog ongeveer 3x kapot gegaan.. Dus we waren wel erg benieuwd hoe we ooit de berg op zouden komen. Maar dat is gelukkig gelukt!!
Het was erg slecht weer, heel mistig en bewolkt dus we moesten lang wachten in de bergen bij een mini restaurantje voordat we de Bromo konden zien. Uiteindelijk was het moment daar. Helaas was de zonsopkomst slecht te zien door de mist en wolken, maar prachtige foto's kunnen maken en de Bromo echt heel goed gezien. Wat een ervaring!! Het was wel grappig dat meisje die met ons mee de berg op ging was heeeel bang om naar de Bromo te gaan. Omdat hij "actief" is. (Eigenlijk zie je alleen maar rook d'r uitkomen, maar ze vond t heel eng). Goede gids dus, hahaha.
Terug in het hostel hebben we niet zoveel gedaan. Want die middag zouden we weer met de trein verder gaan, Probolinggo. Om even een tussenstop te maken op onze weg naar Bali. Vanaf Malang naar Bali is namelijk een te grote afstand. Dus even overnachten daar.
De treinreis was ontzettend goed, maar nooit dat ik nog terugga naar Probolinggo en zeker niet dat hotel. Heb me nog nooit zo onveilig gevoeld. We waren zo blij dat we samen waren, en niet alleen! Nu zitten we gelukkig weer in de trein, op naar BALI! Zo ontzettend, ongelofelijk veel zin in Bali namelijk. Het is jammer dat Merle dan naar Australië gaat, maar ook weer een leuk avontuur in t vooruitzicht. Ik heb namelijk in Bali met andere mensen afgesproken (Bosschenaren!!) moeten elkaar even steunen tijden de carnaval he... Nu we d'r niet bij kunnen zijn.
Nou dit was even een enorme inhaalslag, mijn volgende blog zal vanuit Bali zijn. Nu eerst nog zeven uurtjes trein, bleh. (Dit was gisteren, hij plaatste hem niet, vandaag komt weer een nieuwe!)

HOUDOE!

  • 01 Februari 2016 - 18:19

    Paul:

    Zit je daar, mis je Carnaval...... Gekke Bosschenaar!
    Carnaval betekent "afscheid van vlees". Als ik het goed lees (rijst, rijst en soms noodles) doe jij niet anders. Dus eigenlijk vier jij nu alle dagen Carnaval.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 9046

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 15 Mei 2016

Indonesië

Landen bezocht: