The caves - Reisverslag uit Kebonkawung, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu The caves - Reisverslag uit Kebonkawung, Indonesië van Willemijn Lobbes - WaarBenJij.nu

The caves

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

24 Januari 2016 | Indonesië, Kebonkawung

Hello!

Vandaag zou ik eigenlijk met Merle en Jack naar een plek gaan waar ze een soort van zwavelmeer hebben, maar dat zou ons teveel tijd hebben gekost. Want om daar te komen met het openbaar vervoer zou het ons ongeveer drie uur heen en drie uur terug kosten. Wel konden we daar op een snellere manier komen, met een scootertaxi, maar dan zou het ons nog steeds twee uur heen en twee uur terug kosten.
Dus nadat we gisteravond hadden gegeten (wat ook een heel grappige ervaring was, soort omgekeerd buffet van wat wij in Nederland hebben. Zodra je binnenkomt wordt allemaal Indonesisch eten op je tafel neergezet en later komen ze kijken wat je hebt gegeten) hebben we besloten dat we dat niet zouden doen. Misschien dat we wat anders konden vinden om te doen. Jack was bij het ontbijt nog niet wakker, dus hebben Merle en ik aan de eigenaresse van het hostel gevraagd wat er nog te doen was hier. Zij raadde ons de grotten aan in Padalarang. Niet zo toeristisch, maar heel mooi!
Dus wij zijn samen naar het station gegaan, eerst een treinkaartje gekocht voor Yogyakarta vanavond en een kaartje naar Padalarang, west-Bandung.
En inderdaad toen we werden afgezet door de gele minibus, bleek het echt niet toeristisch te zijn. We werden voor een enorm lange straat afgezet die helemaal boven de bergen in ging. We wisten niet precies waar we heen moesten, dus dat hebben we her en der aan mensen gevraagd onderweg. Het was een ontzettend steile weg, midden in de zon was dat toch best wel heet... Lekker lekker zweten! Veel water drinken!
Toen we bij de vervallen mini-receptie een kaartje kochten voor 5.000 IDR (omgerekend 35 cent ongeveer), snapten wij niet waarom dit nog geen toeristische trekpleister was. Zo mooi!! Wauw! Overal lopen ook apen door de grotten heen, wel heel wat klim en klauter werk heb je er nodig, maar het uitzicht en de grotten zelf zijn echt prachtig! Zeker de moeite waard.
Terug op het station twee heerlijke warme zoete broodjes gekocht. En toen werden we overvallen.... IEDEREEN wilde een foto met ons. Ik geloof dat we echt met iedereen op de foto staan die op het station aanwezig was. Op het begin was het wel grappig, maar na een tijdje echt niet meer. Werd je midden in je gesprek weer hard aan je arm getrokken voor weer een foto.. Maarja.
Nu zijn we snel in het hostel om onze backpacks op te halen en snel terug naar het station om onze trein naar Yogyakarta te halen!! We nemen een avond/nachttrein en zullen ongeveer 3u 's nachts daar arriveren denk ik.. Van Bandung naar Yogyakarta is het ongeveer 5/6u rijden.
En ik ben heel, heel benieuwd naar Yogya!
Dat was 'm weer, tot m'n volgende blog!

Daaaaag! X

• 24 Januari 2016 - 11:23

Evelien:

Wat een mooi verhaal! Raar idee dat jullie op vele telefoons staan.....En die aap. Wat drinkt die dan? Had je je bergschoenen nu wel aan? Hoe is t met je knie? Ciao bella!

• 24 Januari 2016 - 14:30

Els Lobbes:

Hoi Willemijn, ik ben ook erg geïnteresseerd in je avontuur! Vind je het erg?
    Jan en ik wensen je heel veel geluk en plezier tijdens je reis. RESPECT. Gr. Els